Nie rozumiem zachwytów nad tym filmem. Daleko mu do klimatu i fabuły z Siedem, Odkupienia czy Jennifer 8. Nawet Piła 1 czy Kolekcjoner Kości były sporo lepszymi filmami. Jedyne co jest ciekawe w tym filmie to dobrze zagrana mroczna rola doktora Lektera poza tym czegoś mu brakuje i na pewno nie zasługuje na tak wysoką ocenę.
Odkupienie czy Jennifer 8. Ale dałeś porównanie przeciętniaków do genialnego kryminału.
Najwyżej cenione kryminały/thrillery ostatnich 25 lat w ogóle nie wymieniłeś np:
prócz Milczenia owiec 1990, który jest już klasykiem oczywiście Siedem 1995, Podejrzani 1995, Tajemnice LA 1997,
Fargo 1998, Memento 2000, Rzeka tajemnic 2003, Zodiak 2007, Dziewczyna z tatuażem 2009 oraz remake 2011,
Labirynt 2013, Zaginiona dziewczyna 2014.
Co kto lubi. Tamtych nie znałem i jestem w trakcie nadrabiania zaległości. Mimo wszystko nadal uważam że nie jest aż tak genialny jak tu piszą.:)
Scenariusz, klimat, aktorstwo ma najwyższym poziomie.
Zresztą z tego co pamiętam to jeden z dwóch filmów w historii, który ma oskary w
pięciu najważniejszych kategoriach (najlepszy film roku, najlepszy scenariusz, najlepsza reżyseria,
najlepsza rola pierwszoplanowa męska i damska)
Nie przesadzajcie, akurat Pila to nie taki zly przyklad, podchodzilam do niej sceptycznie(te makabryczne plakaty, spodziewalam się bezsensowne lupanki), ale po pierwszej części obejrzalam kolejne, jest to cos innego niz Siedem czy Milczenie Owiec, ale rowniez dobrego, gra która prowadzi Pan Ukladanka naprawdę wciąga i trzyma w napieciu.
Tu nie ma przesady. Sama ocena Piły 1 to inna kwestia a inna sprawa kiedy się porównuje do Milczenia Owiec innego gatunkowo filmu. Na tej zasadzie to można wszystko z wszystkim porównywac .
Jesteś jakimś wybitnym znawcą filmowym że piszesz na jaką ocenę zasługuje dany film ?
Masz prawo do swoich opinii ale po co się ośmieszac pisząc o filmie Piła który nie jest w tym samym gatunku co Milczenie Owiec i jeszcze twierdzic że jest lepszy ? Piła częśc 1 to dobry film rozrywkowy zaś Milczenie Owiec to zdecydowanie coś więcej , coś ambitniejszego i głębszego
i jest thrillerem psychologicznym a więc innym gatunkowo filmem.
Piła - tani film co sam ściąga z Milczenia - profil Jigsawa jest wzorowany na Lecterze. Lecter wybiera kto wg. niego powinien być zjedzony a kogo zostawi w spokoju. Więc agentkę Starling puszcza ale śledzi jakiegoś dupkowatego urzędasa robiącego karierę na trupach. Widzi wokół siebie kanalie po różnych stronach.
Moralność w Pile to pretekst do zrobienia bzdurnej historyjki by zrobić coś kultowego. Postacie są tanie, wręcz komiksowe i służą do ciągnięcia tej telenoweli aż ktoś kogoś ubije ku uciesze gawiedzi, która jest tak głupia by coś zwyczajnie głupiego uważać za fajną fabułę.
Choć jedynka, może dwójka - która jest remakiem Cube - da się oglądać bez poczucia, że to jest aż tak durne.
Tak czy siak Jigsaw to podróba Lectera, który decyduje kto zasługuje na życie i ocenia cię jaki jesteś. Jak robił to Lecter w Milczeniu.