Z jednej strony Jan Vermeer van Delft i jego obrazy, z drugiej Nowy Jork końca lat osiemdziesiątych, Nowy Jork, który kształtował się właśnie w latach, kiedy holenderski... Zobacz pełny opis
Z jednej strony Jan Vermeer van Delft i jego obrazy, z drugiej Nowy Jork końca lat osiemdziesiątych, Nowy Jork, który kształtował się właśnie w latach, kiedy holenderski malarz tworzył swe najlepsze dzieła. "Badając życie Vermeera w XVII wieku zacząłem formułować subtekst do filmu. W czasach Vermeera absurdalne targowisko cebulkami Z jednej strony Jan Vermeer van Delft i jego obrazy, z drugiej Nowy Jork końca lat osiemdziesiątych, Nowy Jork, który kształtował się właśnie w latach, kiedy holenderski malarz tworzył swe najlepsze dzieła. "Badając życie Vermeera w XVII wieku zacząłem formułować subtekst do filmu. W czasach Vermeera absurdalne targowisko cebulkami tulipanów upadło jak holenderskie imperium: Nowy Amsterdam został zdobyty przez Anglików i stał się Nowym Jorkiem. To były dwa elementy, które oddziałały na tę historię" - wyjaśnia reżyser Jon Jost, należący do twórców niezależnego kina amerykańskiego. Film był kręcony przez 4 tygodnie od połowy października do połowy listopada 1989 roku z udziałem małej ekipy i praktycznie bez dokładnego scenariusza: wiele zależało od improwizacji na planie. Jak wspomina reżyser, oprócz generalnej idei postaci i kilku ustalonych scen, reszta kształtowała się w czasie filmowania.
Informacje o filmie Wszystkie Vermeery w Nowym Jorku